Bilder drar trafik på Facebook

Posted on juni 30, 2010

0


 Ett bra sätt att dra trafik till företagets fanpage på Facebook är att koppla sidan till något företagsevent, som en mässa eller ett frukostmöte. Dels kan man bjuda in via fansidan, men framförallt har man möjlighet att efter eventet lägga ut bilder som tagits i anslutning till eventet.

Var noga med att uppmana besökare att tagga sig själva eller andra i bilderna, när taggningarna blivit godkända av de personer som taggats, kommer info gå ut i deras respektive nätverk på Facebook. ”NN har taggats i en bild på företagetX fanpage”. Många i de taggade personernas nätverk kommer då att klicka in till företagets fansida, vilket ger en spridning även utanför de befintliga kunderna, eller besökarna på eventet. På så sätt kommen nya personer att upptäcka företagets sida.

Har du byggt sidan på ett attraktivt sätt, och har gjort det möjligt för besökarna  att anmäla sig till mailutskick från ditt företag, fångar du in dem till din opt-in-databas. Sedan är steget inte långt till att de hamnar i ditt kundregister.