CV Peter Zethraeus

Kreativ strateg med sinne för affärer

Jag har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, både när det gäller utbildning och yrkeserfarenhet. Som marknadschef har jag en bred erfarenhet av såväl strategiskt som operativt marknadsarbete. Strategiska workshops, skapa affärsrelationer, direktsälj eller driva trafik till en kampanjsajt, är exempel på uppgifter som tänder mitt engagemang. Jag har även flera års erfarenhet som säljare, affärsutvecklare och projektledare.

Arbetslivserfarenhet

2007 – 2010       Talentum HR , Marknadschef

1996 – 2007        Thomson Reuters, Marknadschef, Affärsutv, Affärsomr.chef

1991 – 1996         Esselte Time System, Marknadschef och daglig ledare

1988 – 1991         Research International, Projektledare market research

Utbildning

Civilekonomexamen  m inriktning på marknadsföring, Uppsala Universitet,  Affärsengelska  och Psykologi.

Kurser


2010        Berghs SOC: Communication Management

2010         Stockholms Universitet: Praktisk retorik

2006        Företagsekonomiska Institutet: Omvärldsbevakning

2005         Thomson University, London: Segmentation

2005         Thomson University, London: Front End Customer Strategy training

2004         Thomson University, Cambridge: Realising Potential, management.

2003         Thomson University: Coaching, Influencing Skills: 360 Evaluation, Financials,

Management Theories

2002          Thomson University: Besvärliga samtal

2001          Marknadsföreningen: Affärsförhandling

2001          Thomson University, London: Business dev. w Phil Parker (INSEAD)

2000         Utbildningshuset: Projektledning

1999          Thomson University, London: Thomson Senior Management course

1998          Thomson University, Köpenhamn: Ledaren som strateg

1997           Conferator: Relationsmarknadsföring

1995 – 96 Engsholms Management Center: Executive Program

%d bloggare gillar detta: